Endnu længere sydpå

Dagen startede med grød til mig, og granola med yoghurt til Gitte. Derefter kom hovedmåltidet.

Jeg fik pocherede æg med hollandaise sauce og bacon, Gitte fik pandekager med bacon og sirup.

En utrolig sund og nærende morgenmad 😀

Derefter sydpå mod Carlisle. Vi startede med at køre mod Midhope Caste lidt vest for Edinburgh. Slottet er nok mest kendt som Lallybroch Castle fra serien Outlander, en serie Gitte er ret vild med (den er heller ikke dårlig). Hun er også blevet ret inspireret af det strik de bruger i serien, og har en stor bog med opskrifter inspireret af serien.

Midhope (Lallybroch) Castle

Slottet, som åbenbart er faldet sammen inden i, ville de have 2x 10 pund for at kigge ind af døren, så nøjedes vi med et billede udefra – det kostede gratis 😀

Derefter gik turen videre sydpå ad små veje. Det viste sig hurtigt at være en fejltagelse, da vejene var ret dårlige og fyldt med jord fra landbrugsmaskiner. Da vi anden gang ramte en meget stor vandsamling på vejen, hvor vi blev godt våde, så skiftede vi til de hurtigere landeveje.

Det var et godt valg, for nu ramte vi varmen fra den hedebølge der hærger Europa. 29 grader lyder måske ikke af meget, men når luftfugtigheden er høj bliver det ret kvælende.

Der var ikke meget at se, og frokosten blev en sandwich på en tankstation, lidt trist, men sådan er det nogen gange.

Vi nåede godt svedige vores hotel ved 16:30 tiden, og kunne endelig få et tiltrængt bad og noget koldt at drikke.

Dagens øl blev en Gin Tonic

Aftensmaden var fin, og vi var alene i restauranten.

Slow cooked oksekød og kylling, det var ret godt 😋

Derefter en espresso udenfor, hvor temperaturen nu var faldet til fornuftige 20 grader, var det tid til at strække ud på værelse.

Godnat.

Post navigation