Sydpå gennem Caingorms

Min morgenmad var naturligvis grød (læs blogindlæg fra dagen før for forklaring), og lidt toast, bacon og æg. Derefter op på vores trofaste ganger og ind i Caingorms nationalparken. Sidste gang vi kom gennem Caingorms var en overskyet og regnfuld dag, meget passende til den barske natur. Denne gang var det høj sol, og 22 grader. Bjergene var grønne, da… Read more →

Nordkysten

Vi startede morgenen i dejligt vejr, 13-15 grader varmt, skyet, og periodisk støvregn – meget passende til det vilde skotske landskab. Fra Gairloch kørt vi mod Ullapool. Vejene vi kørte på førte os gennem de vildeste landskaber – det kan være jeg gentager mig selv, men her er virkelig flot 😀 Vi nåede Ullapool, hvor vi fik en kop kaffe… Read more →

Mod nordkysten

Morgenen på vore indiske hotel i Skotland var uden de store sværdslag – morgenmaden var lidt trist, men vi fik dog smurt et par sandwich vi tog med til senere. Da vi pakkede motorcyklen stiftede vi for første gang bekendtskab med Skotlands berygtede Highland Midges (svie-mitter). Det var forhåbentlig første og sidste gang. Vejen førte os gennem Glen Coe –… Read more →

Et par rejsende krydser deres spor

Dagen startede med morgenmad, hvilket ikke er så udsædvanligt, hvis det ikke var fordi man ved indtjekning skulle fortælle hvad man ville have. Da Gitte stod for indtjekningen, og morgenmaden var inkluderet, så bestilte hun alt til mig. Så efter en gang grød med honning, fik jeg fuld skotsk morgenmad (bacon, æg, pølse, blodpølse, ristede svampe, ristet tomat, haggis og… Read more →

Skotland

Efter en meget varm nat på The Royal Oak, hvor vi ikke fik sovet så godt, kørte vi mod Skotland. Vores planlægning hjemmefra bestod i at komme nordpå så hurtigt som muligt, og vi havde derfor booket et hotel i Moffat. Det var en lidt mere anstrengende tur end vi egentlig havde lyst til – og vi kunne have bidt… Read more →